уторак, 23. мај 2017.
Нова вежба за контролни
петак, 17. март 2017.
Zadaci za kontrolni - M11
Zadaci iz programiranja
PRVA GRUPA
1. Nacrtati algoritam i napisati program kojim se određuje ostatak pri deljenju broja x brojem y.
2. Nacrtati algoritam i napisati program kojim se proverava deljivost broja x brojem y.
3. Nacrtati algoritam i napisati program kojim se određuje zbir samo parnih brojeva od n slučajno unetih celih brojeva.
DRUGA GRUPA
1. Nacrtati algoritam i napisati program kojim se određuje obim kružnice poluprečnika r.
2. Nacrtati algoritam i napisati program kojim se određuje koji ostatak je veći: ako broj x delimo sa y ili broj x delimo sa z.
3. Nacrtati algoritam i napisati program kojim se određuje zbir svih brojeva daljivih sa 3, od n slučajno učitanih celih brojeva.
NAPOMENA: Za svaki zadatak uraditi test primer kojim se proverava ispravnost algoritma ili programa.
Srećno! :)
четвртак, 20. октобар 2016.
Za učenike kojima je ovaj način učenja lakši
Pitanje: Šta je podataka?
Odgovor: Podatak je činjenica o nekoj pojavi, događaju, objektu... koja se zapisuje na odgovarajući način (slovima, brojevima, znakovima...). Podatkom se pojava, događaj, objekat... opisuje. Do podatka dolazimo merenjem, opažanjem, anketiranjem...
Pitanje: Šta je informacija?
Odgovor: Informacija je zaključak o posmatranom objektu, pojavi, događaju... dobijen obradom podataka i tumačenjem dobijenih rezultata. Informacija nam donosi novo saznanje.
Pitanje: Šta je informacioni sistem?
Odgovor: Informacioni sistem je skup različitih elemenata koji su međusobno povezani sa ciljem prikupi, skladišti, obradi podakte i prenese informacije. Čine ga najpre ljudi, a zatim različiti objekti, sredstva, metode...
Pitanje: Šta je informatika?
Odgovor; Informatika je nauka o sistemskoj i racionalnoj obradi podataka i prenosu informacija.
Pitanje: Šta je računarstvo?
Odgovor: Računarstvo je nauka koja se bavi razvojem računarskog hardvera i softvera.
Pitanje: Šta je hardver?
Odgovor: Hardver je fizička ili materijalna komponenta računarskog sistema.
Pitanje: Šta je softver?
Odgovor: Softver je programska komponenta računarskog sistema. Čine ga svi programi koji omogućavaju pravilno i svrsishodno funkcionisanje računara.
Odgovor: Podatak je činjenica o nekoj pojavi, događaju, objektu... koja se zapisuje na odgovarajući način (slovima, brojevima, znakovima...). Podatkom se pojava, događaj, objekat... opisuje. Do podatka dolazimo merenjem, opažanjem, anketiranjem...
Pitanje: Šta je informacija?
Odgovor: Informacija je zaključak o posmatranom objektu, pojavi, događaju... dobijen obradom podataka i tumačenjem dobijenih rezultata. Informacija nam donosi novo saznanje.
Pitanje: Šta je informacioni sistem?
Odgovor: Informacioni sistem je skup različitih elemenata koji su međusobno povezani sa ciljem prikupi, skladišti, obradi podakte i prenese informacije. Čine ga najpre ljudi, a zatim različiti objekti, sredstva, metode...
Pitanje: Šta je informatika?
Odgovor; Informatika je nauka o sistemskoj i racionalnoj obradi podataka i prenosu informacija.
Pitanje: Šta je računarstvo?
Odgovor: Računarstvo je nauka koja se bavi razvojem računarskog hardvera i softvera.
Pitanje: Šta je hardver?
Odgovor: Hardver je fizička ili materijalna komponenta računarskog sistema.
Pitanje: Šta je softver?
Odgovor: Softver je programska komponenta računarskog sistema. Čine ga svi programi koji omogućavaju pravilno i svrsishodno funkcionisanje računara.
понедељак, 16. мај 2016.
среда, 13. април 2016.
четвртак, 24. март 2016.
E13 - 49. i 50. čas Računarstva i informatike
Nastavna tema: Tabelarni proračuni
2. Tipovi podataka.
Samoveluacija dvočasa:
Dvočas je protekao sasvim dobro. Početni problemi sa računarskom opremom su oduzeli nekoliko minuta na počektu časa. Učenici su bili aktivni, odgovarali su na pitanja, pokazali zainteresovanost i inicijativu. U velikoj meri su usvojili ključne pojmove i ovladali potrebnim veštinama. To pokazuju i rezultati testa. Međutim, završni deo časa (povratna informacija o uspešnosti elektronskog testa,
izrada mapa uma i evaluacija od strane učenka, ) nije rezalizovana, jer je zvonilo za kraj časa.
Samoveluacija dvočasa:
Korekcija:
Ubuduće, usmena uputstva za izradu vežbe kombinovati sa pisanim uputstvima i više iskoristiti vršnjačko učenje. Mapu uma radićemo u uvodnom delu sledećeg dvočasa. Rezultate elektronskog testa postavljam na blog.
Procena ostvarenosti ishoda - rezultati elektronskog testa
Kliknite na link ispod ovog teksta i popunite kratak upitnik. Upitnik je anonimam, odnosno, nije potrebno upisati ime i prezime.
http://goo.gl/forms/Ysq7t5pJAL
понедељак, 16. јун 2014.
Strip - toondo
Hardver by ZoricaProkopic | Make your own at www.toondoo.com
Uputstvo za korišćenje ToonDoo platforme možete pronaći o v d e.
Uputstvo za korišćenje ToonDoo platforme možete pronaći o v d e.
Пријавите се на:
Постови (Atom)